Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

استفاده از لنز بعد از لیزیک

استفاده از لنز بعد از عمل لیزیک از جمله مواردی است که بسیاری از افراد از درستی یا نادرستی آن اطلاعی ندارند. به طور کلی بسیار حائز اهمیت است که افراد پس از انجام عمل لیزیک مراقبت‌هایی را در خصوص چشمان خود به عمل آورند و تمامی کارهایی که پیش از انجام این عمل انجام می‌دادند را پس از عمل نیز انجام ندهند.
استفاده از لنز از جمله کارها و مواردی است که اگر قصد انجام آن را داشته باشید، باید نکات احتیاطی را با دقت انجام دهید پیشنهاد می‌شود اگر قصد استفاده از انواع لنز همچون لنز زیبایی را پس از انجام عمل لیزیک دارید، حتماً در این خصوص با پزشک خود مشورت‌های لازم را به عمل آورید تا این لنزها آسیبی به چشمان شما وارد نکند.

بعد-از-لیزیک-می-توان-لنز-رنگی-گذاشت؟

زیرا در برخی مواقع این امکان وجود دارد که استفاده از لنز زیبایی و رنگی سبب ایجاد خراش در قرنیه شود که در این صورت لازم است بیماران دوباره تحت عمل جراحی قرار گیرند که خوشایند نیست.

استفاده از لنز بعد از عمل لیزیک دارای مراقبت‌ها و نکاتی بوده که باید آنها را رعایت کنید. لازم است تمامی مراقبت‌ها و نکات بهداشتی را که هنگام استفاده از لنز در حالت معمولی رعایت می‌کنید، پس از انجام عمل لیزیک بیشتر رعایت کنید.

آیا بعد از عمل لیزیک می‌ توان از لنز زیبایی و رنگی استفاده کرد؟

اگر قصد دارید پس از انجام عمل لیزیک چشم از لنزهای زیبایی و رنگی استفاده کنید، لازم است در این خصوص حتماً با جراح و متخصص چشم خود مشورت کنید. باید بدانید این باور که همه لنزهای زیبایی برای همه افراد مناسب هستند، نادرست است و صحت ندارد.
بنابراین شما نمی‌توانید از هر لنز زیبایی و یا رنگی برای چشمان خود پس از انجام عمل لیزیک استفاده کنید، زیرا ممکن است استفاده از یک لنز آسیب زننده، سبب خراش برداشتن سطح قرنیه چشم شما یا آسیب رسیدن به چشم شما شود.
از آن جایی که آسیب رسیدن به سطح قرنیه و چشمان شما به معنی تحت جراحی قرار گرفتن دوباره است، لازم است در این خصوص نهایت توجه خود را به عمل آورید تا با مشکلی مواجه نشوید.

لازم است بدانید که پس از انجام عمل لیزیک به طور کلی چشمان شما تغییر می‌کند، بنابراین حتی اگر قصد استفاده از لنز زیبایی را داشته باشید باید لنزی را تهیه کنید که مناسب چشمان شما و همچنین مورد تایید پزشک باشد تا آسیبی به شما وارد نکند.

گذاشتن-لنز-بعد-از-عمل-لیزیک

نکاتی که برای استفاده از لنز بعد از عمل لیزیک باید بدانید

اگر قصد دارید پس از انجام عمل لیزیک از لنز زیبایی استفاده کنید، باید در هنگام استفاده از این لنزها نکاتی را رعایت کنید.

به طور کلی می‌توان گفت نگهداری، تمیز کردن، گذاشتن و برداشتن لنز پس از عمل لیزیک تفاوت چندانی با لنزهای رنگی یا لنزهای طبی در مواقع معمولی ندارد. نکاتی که لازم است بدین منظور مدنظر داشته باشید، به شرح زیر هستند:

  • با دست‌های تمیز به لنز دست بزنید. پیش از لمس کردن لنزها دست‌های خود را کاملاً با آب و صابون بشویید و ضدعفونی کنید.
  • با دستان خشک به لنزها دست بزنید. بنابراین باید پس از شستشوی دست‌ها دست‌هایتان را با حوله بدون پرز خشک کنید.
  • اجازه ندهید هیچ پر یا کرکی وارد چشم‌هایتان شود زیرا این مواد سبب تحریک چشمانتان می‌شوند.
  • همواره پیش از آرایش کردن لنزها را به داخل چشم‌هایتان بگذارید.
  • اگر قصد شستشوی آرایشتان را دارید، ابتدا لنزهایتان را خارج کنید‌.

لازم است توجه داشته باشید پس از انجام عمل لیزیک اگر قصد گذاشتن لنز را دارید، باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که چشمانتان تحریک نشود. هنگام بیرون آوردن لنزها نیز باید نهایت توجه خود را به عمل آورید تا با ملایمت و آهستگی این کار را انجام دهید.

سخن پایانی

لازم به ذکر است که استفاده از لنز پس از عمل لیزیک دارای احتیاطاتی بوده که لازم است بیماران در خصوص نحوه استفاده از لنز پس از این عمل و نوع لنزی که استفاده می‌کنند، از بهترین دکتر برای عمل لیزیک چشم راهنمایی‌های کامل را دریافت کنند تا با مشکل و آسیبی در چشمان خود مواجه نشود.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...