Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

تفاوت بلفاروپلاستی با لیزر و جراحی پلک چیست؟ 

بلفاروپلاستی با لیزر یکی از روش‌‌هایی است که برای از بین بردن افتادگی پلک، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش از جراحی بلفاروپلاستی کم‌تهاجمی‌تر به است و در آن نیازی به برش پوست نخواهد بود. برای تمامی افرادی که می‌خواهند نسبت به درمان افتادگی پلک اقدام کنند، حداقل یک بار این سوال پیش آمده است که جراحی انتخاب درست‌تری است یا استفاده از لیزر. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بدانید در این مقاله تفاوت‌های بلفاروپلاستی با لیزر و جراحی را بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

منظور از بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی با لیزر روشی است که در آن از لیزر برای رفع افتادگی‌های پلک استفاده می‌شود. در این روش اشعه لیزر پشت پلک تابیده می‌شود و با از بین بردن پوست اضافی روی پلک در نقاط کوچک کنار هم، پوست جمع می‌شود و پس از بهبود افتادگی پلک کاهش پیدا می‌کند. 

به صورت خلاصه پزشک یا تکنسین متخصص از دستگاهی برای ایجاد جریان الکتریکی با فرکانس بالا استفاده می‌کند. این جریان الکتریکی از طریق نوک‌های خیلی نازک به پلک انتقال داده می‌شود و باعث انقباض بافت و انبساط پوست می‌شود. این فرآیند به جمع شدن پوست و تولید کلاژن و الاستین در آن کمک می‌کند.

 ممکن است پوست پلک‌هایتان به مدت چند روز یا هفته قرمزی داشته باشد که به مرور زمان کاهش می‌یابند. حتما به خاطر داشته باشید در استفاده از هر دو روش برای گرفتن نتیجه مورد انتظار حتما باید به بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه کنید.

مزایا و معایب بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

درمان افتادگی پلک با لیزر در مقایسه با جراحی بلفاروپلاستی روشی کم‌تهاجمی‌تر و با درد کمتر است. این روش برخلاف جراحی برش، خونریزی، درد و تورم کمتری را در بر دارد. بر همین اساس بهبودی و دوره نقاهت سریعتر و کوتاه‌تری را نیاز است تا بیمار تحمل کند. 

در مقابل “بلفاروپلاستی با لیزر” ممکن است تمام نیازهای بیمار را برای افتادگی پلک برطرف نکند. در واقع این روش برای افرادی مناسب‌تر است که افتادگی کمتری در پلک دارند، در حدی که نیاز به برش و برداشتن پوست نباشد. ضمنا باید توجه داشته باشید درمان افتادگی پلک با لیزر تنها پلک اضافی پشت چشم را کمتر می‌کند و برای از بردن چروک‌های اطراف چشم روش مناسبی نیست.

لازم به ذکر است بلفاروپلاستی بالیزر ممکن است نیاز به یک یا دو جلسه تکرار داشته باشد، با این تفاوت که جراحی تنها در یک جلسه انجام می‌شود. بیماران باید در نظر داشته باشند هزینه عمل بلفاروپلاستی بیشتر از درمان با لیزر خواهد بود.

مزایا و معایب بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

بلفاروپلاستی با لیزر با توجه به این که نیازی به برش ندارد و از بیهوشی استفاده نمی‌شود، برای تمامی افراد قابل استفاده است. اما نکته مهم‌تر استفاده از این روش برای افرادی است که می‌توانند نتیجه قابل قبول‌تری از این روش بگیرند. این افراد کسانی هستند افتادگی پلک خیلی زیادی نداشته باشند و تنها برای رفع افتادگی و نه برای رفع تمام چروک‌ها بخواهند اقدام کنند. ضمنا آن دسته از بیمارانی که تحمل جراحی را ندارند نیز می‌توانند با رفع افتادگی پلک با لیزر را تجربه و بخشی از هدف خود را میسر سازند.

در حالت کلی افراد باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • نداشتن زخم یا عفونت در ناحیه چشم
  • دارا بودن انتظارات واقع‌بینانه از نتایج عمل
  • مطمئن از تصمیم و انتخاب خود
  • دارای سلامت کامل عقلی و روانی
  • مطلع از شرایط کامل سلامت خود و بیماری‌های زمینه‌ای

کلام آخر

بلفاروپلاستی با لیزر و جراحی بلفاروپلاستی هر دو روش قابل قبول و پرطرفداری برای رفع افتادگی‌های پلک در سنین مختلف هستند. هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند و جهت تصمیم‌گیری در انتخاب بین این دو باید به اهداف و انتظارات خود توجه کنید.

با توجه به تعداد جلسات، میزان تهاجمی بودن، طول دوره نقاهت و سایر مسائل می‌توان انتخاب درستی داشت. در نهایت لازم است برای تصمیم‌گیری بهتر با یک متخصص مشورت کنید. همچنین شما برای بلفاروپلاستی توسط بهترین متخصص چشم، دکتر وحید بیگی، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و جهت مشاوره وقت خود را تعیین کنید.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...