Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و زیر چشم

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل زیبایی چشم است که به منظور افزایش جذابیت چشم ها انجام می‌شود و امروزه نیز طرفداران زیادی دارد. این جراحی می ‌تواند تغییرات مثبت و شگرفی را در فرم چشم ‌ها ایجاد کند. جراحی پلک پایین به صورت سرپایی انجام شده و دوره نقاهت آن نیز کوتاه می ‌باشد. ترمیم نمودن چین و چروک ‌ها و رفع پف زیر چشم از مزایای انجام بلفاروپلاستی است.

بلفاروپلاستی-پلک-بالا-و-پایین-همزمان
عمل-بلفاروپلاستی-همراه-با-پتوز

آقایان و بانوانی که قصد زیباتر نمودن چشم و پلک پایین خود را دارند می توانند نسبت به انجام این عمل زیبایی اقدام کنند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین به چه علت انجام می‌شود؟

شاید این سوال برای بسیاری از عزیزان پیش آمده باشد که جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین به چه علت انجام می ‌شود که در پاسخ باید گفت این عمل زیبایی به منظور حذف چربی ‌ها و رفع پف زیر ‌چشم انجام می ‌گردد.

با توجه به این که وجود چربی و پف در پلک پایین سبب ایجاد حالت خستگی و اندوهگین در چهره شخص می ‌شود، انجام این جراحی می‌ تواند شادابی و نشاط را به صورت فرد بازگرداند. یکی دیگر از دلایل انجام جراحی بلفاروپلاستی زیباتر و جوان‌تر نمودن چشم ‌ها خواهد بود.

از دیگر مواردی که آقایان و بانوان را به انجام این جراحی تشویق می ‌کند می ‌توان به قرینه نمودن پلک‌ های پایین و رفع افتادگی پلک ‌ها اشاره نمود. دقت داشته باشید که افراد در گروه ‌های سنی مختلف امکان انجام این عمل جراحی زیبایی را خواهند داشت و می ‌توانند پس از مدتی کوتاه نتایج خارق العاده آن را مشاهده کنند.

علت پف پلک پایین

یکی از مهم‌ترین علل پف پلک پایین مصرف بیش از حد نمک می ‌باشد، زیرا میزان تجمع آب در نقاط مختلف بدن را افزایش می‌دهد و به همین جهت ممکن است با پف زیر چشم مواجه شوید که در این هنگام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین ضرورت می ‌یابد.

نداشتن خواب کافی و داشتن استرس و اضطراب نیز می‌ تواند سبب بروز این عارضه در فرد شود. افرادی که به آلرژی مبتلا هستند ممکن است به علت تجمع مایع سینوسی در قسمت پلک پایین با پف زیر چشم مواجه شوند.مصرف سیگار و دخانیات نیز می ‌تواند به عنوان عاملی تاثیرگذار در پف زیر چشم به شمار برود.

وجود عفونت در پلک پایین از دیگر مواردی است که می ‌تواند شما را با این عارضه مواجه کند. در صورتی که مجرای اشک فرد مسدود شده باشد، این مایع در قسمت پلک پایین چشم تجمع یافته و سبب ایجاد پف می ‌شود.

از آن جایی که پوست زیر چشم بسیار حساس و ظریف است، ایجاد خراش ‌های ظریف نیز ممکن است پف پلک پایین را به وجود بیاورد. دکتر وحید بیگی یکی از بهترین متخصصان جراحی بلفاروپلاستی در تهران است که این عمل زیبایی را با موفقیت هر چه تمام انجام می ‌دهد.

نمونه بلفاروپلاستی پلک بالا
بلفاروپلاستی پلک بالا دکتر وحید بیگی

بلفاروپلاستی پلک پایین چگونه انجام می‌ شود؟

امروزه پزشکان از روش ‌های مختلفی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین استفاده می ‌کنند. در روش اول پزشک برش بسیار نازک و ظریفی را زیر مژه ‌ها ایجاد می ‌کند و از طریق آن این جراحی زیبایی را انجام می ‌دهد. در صورتی که پزشک این برش را با ظرافت هر چه تمام ایجاد کند، رد و نشانی از آن باقی نخواهد ماند.
روش دیگری که پزشکان در بلفاروپلاستی پلک پایین از آن استفاده می ‌کنند، ایجاد برش در قسمت ملتحمه چشم است که در این روش پزشک باید مهارت بالایی داشته باشد. پزشک در این شیوه برشی را در قسمت داخلی پلک ایجاد می ‌کند و عملیات لازم جهت زیبایی چشم را انجام می ‌دهد.

هدف از جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

هدف اصلی انجام جراحی بلفاروپلاستی رفع پف آلودگی در پلک پایین می‌ باشد که می ‌تواند تاثیرات خوبی را در چهره فرد به دنبال داشته باشد. یکی دیگر از اهداف اصلی انجام این جراحی زیبایی حذف و از بین بردن پوست ‌های اضافه زیر چشم است.
در حقیقت انجام بلفاروپلاستی می ‌تواند تا حدودی چین و چروک ‌های پلک پایین را بهبود ببخشد، اما نمی ‌توان انتظار داشت که چروک ‌ها به طور کامل از بین بروند. از دیگر اهداف انجام این عمل زیبایی می ‌توان به رفع سیاهی زیر چشم اشاره کرد. پزشک با انجام بلفاروپلاستی می ‌تواند به رفع افتادگی پلک ‌های پایین نیز کمک کند.

بلفاروپلاستی-پلک-پایین

اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

اولین قدم قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین مراجعه به پزشک متخصص و دریافت مشاوره ‌های لازم می ‌باشد. بهتر است که پیش از انجام جراحی از مصرف آسپیرین و داروهایی که سبب اختلال در انعقاد خون می ‌شوند، خودداری کنید. معمولاً پزشکان به بیماران خود توصیه می ‌کنند که یک هفته پیش از انجام جراحی از مصرف مشروبات الکلی و سیگار خودداری نمایند.
در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا به داروی خاصی آلرژی دارید بهتر است که پیش از جراحی این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید. شب قبل از جراحی استحمام کرده و هیچ گونه آرایشی نداشته باشید. بهتر است که ۶ تا ۸ ساعت قبل از جراحی از میل کردن غذا بپرهیزید. از آن جایی که دکتر وحید بیگی یکی از پزشکان مطرح در زمینه انجام بلفاروپلاستی پلک پایین است جهت انجام این عمل زیبایی می ‌توانید به این پزشک متخصص و با اخلاق مراجعه کنید.

جمع بندی

همان طور که شما عزیزان نیز دریافتید بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل زیبایی است که برای از بین بردن پف زیر چشم و قرینه نمودن پلک ‌ها انجام می ‌شود. این عمل زیبایی محدودیت خاصی نداشته و آقایان و بانوان برای زیبا تر نمودن چهره و علی الخصوص چشمان خود می ‌توانند آن را انجام دهند.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...