Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

بهترین سن عمل بلفاروپلاستی

بهترین سن عمل بلفاروپلاستی عدد مشخصی را ندارد. چرا که این عمل در سنین بالا و پایین قابل انجام برای بیماران است. اما اینکه برای هر فرد در چه سنی بهتر است این عمل را انجام دهد، با توجه به نظر جراح و متخصص چشم مشخص می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب سعی داریم سن مناسب برای عمل بلفاروپلاستی را پیدا کنیم. اگر قصد انجام این عمل زیبایی را برای خود دارید، نیاز است تا بدانید آیا امکان انجام آن در سن شما وجود دارد یا خیر. پس تا پیان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین سن عمل بلفاروپلاستی

بهترین سن عمل بلفاروپلاستی با توجه به شرایط افراد متفاوت است. برای توضیح این جمله ابتدا باید بدانیم اکثر افراد به دو دلیل برای این جراحی اقدام می‌کنند.

  1. در سنین پایین‌تر بیماران به دلایل افتادگی پلک مادرزادی و ژنتیکی نیاز به این عمل را در خود احساس می‌کنند.
  2. این در حالی است که در سنین بالا با توجه به اینکه افزایش سن روند پیری را به تدریج در چهره به اشکال مختلف مثل افتادگی پلک‌ها نمایان می‌کند، دلیلی برای بلفاروپلاستی است.

در نظر داشته باشید برای بیماری با سن پایین مثلا زیر ۳۰ سال، که افتادگی پلک مادرزادی بالایی دارد، با افزایش سن این افتادگی بیشتر شده و حتی ممکن است به بینایی فرد آسیب برساند. در این شرایط با توجه به صلاحدید پزشک جراحی پلک برای وی انجام می‌پذیرد و یا اگر این افتادگی کم باشد، ممکن است پزشک به جهت افزایش این افتادگی در سنین بالاتر، پیشنهاد عمل در چندین سال آینده را برای بیمار داشته باشد. اما برای افرادی که در سنین بالای ۵۰ سال هستند و افتادگی محسوسی بر روی پلک‌های خود احساس می‌کنند، معمولا عمل در همان سن صورت بگیرد.

حال معنای این جمله که سن مناسب بلفاروپلاستی برای هر فردی متفاوت است را بهتر درک می‌کنیم.

با وجود تمام گفته‌‌های بخش قبلی اگر فردی به دلایل افتادگی‌های مادرزادی پلک و یا پف پلک بالا و پایین در اثر گذر سن، بخواهد نسبت به جراحی زیبایی پلک اقدام کند، بهترین سن عمل بلفاروپلاستی برای وی بین ۳۰ تا ۴۰ سال است.

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی برای افراد از 20 سال تا 60 سال متفاوت است.

حداقل سن برای عمل بلفاروپلاستی

همانطور که می‌دانید با افزایش سن پوست در ناحیه پلک‌ها شل شده و ماهیچه‌های اطراف آن ضعیف می‌شود. در طی این روند پلک‌ها خسته و افتادگی ابرو به میان می‌آید. راه حلی که امروزه علم پزشکی برای از بین بردن این حالت در چهره پیشنهاد می‌دهد، بلفاروپلاستی است که در آن قسمت اضافی افتاده پلک، حذف و برداشته می‌شود. اما سوال مهم‌تری که اکثر متقاضیان این جراحی دارند حداقل سن برای عمل بلفاروپلاستی است.

در پاسخ باید گفت بلفاروپلاستی برای سنین زیر ۲۰ سال به دلیل به تعادل نرسیدن ترشح هورمون‌ها، برای نوجوان‌ها و جوان‌ها پیشنهاد نمی‌شود. البته ممکن است در شرایط استثنا به دلیل اصلاح عملکرد چشم‌ها این عمل با نظر پزشک متخصص بیماری‌های چشم به دلایل درمانی و برای رفع مشکلات جدی مثل انحراف و یا تداخل در بینایی، برای فرد صورت بگیرد.

سن مناسب بلفاروپلاستی برای من؟

برای اینکه بتوانید بهترین سن جراحی پلک را برای خود در نظر بگیرید و نسبت به آن در زمان مناسب اقدام کنید، باید زیر نظر بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران معاینه شوید. پزشک با بررسی چشمان شما تشخیص می‌دهد آیا در حال حاضر کاندید مناسبی برای انجام این عمل از نظر سنی هستید یا خیر. مشاوره از بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را داشته باشید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد بهترین سن عمل بلفاروپلاستی برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اما به صورت کلی در اکثر مواقع این عمل برای سنین ۴۰ تا ۵۰ صورت می‌گیرد و در سنین پایین ۲۰ سال پیشنهاد نمی‌شود، مگر به دلایل درمانی که پزشک انجام آن را واجب ببیند.

لازم به ذکر است انجام جراحی زیبایی بلفاروپلاستی برای سنین بالای ۶۰ سال به دلیل خاصیت ارتجاعی پوست پیشنهاد نمی‌شود. به این دلیل که احتمال زیادی دارد تا نتیجه قابل قبولی از آن بعد از عمل دریافت نشود.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...