Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

 بهترین عمل برای برداشتن یا حذف عینک

عمل-برداشتن-عینک

زمانی‌که فرد تصمیم به برداشتن یا حذف عینک می گیرید اولین سوالی که برای او پیش می آید، این است که از میان انواع عمل‌های رفع عیوب انکساری کدام یک برای حذف عینک مناسب‌تراست. امروزه از انواع روش های لیزری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و یا آستیگمات استفاده می شود تا نور به درستی بر روی شبکیه متمرکز‌شود و بینایی اصلاح شود. این روش‌ها شامل عمل لیزیک، لازک و فمتولیزیک می باشد که همه این روش‌ها می توانند نیاز شما به عینک را کاهش دهد و یا در برخی موارد، حتی ممکن است نیاز به عینک و لنز را در برای همیشه از بین ببرند. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگویم بهترین عمل برای برداشتن یا حذف عینک چیست؟

بهترین عمل چشم برای برداشتن عینک در تهران

با بهترین روش عمل چشم برای برداشتن و حذف عینک دیگر مجبور نیستید که روز خود را با عینک و یا لنز شروع کنید. امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جراحی، عمل لیزر چشم برای بسیاری از بیماران جذاب شده است و آن ها به سمت و سوی این عمل سوق می دهد. اما این جراحی برای هر نوع بیمار مناسب نیست.

جراحی لیزری چشم به سه روش: لیزیک، لازک و PRK تقسیم می شود که هر سه این روش ها برای تغییر و اصلاح شکل قرنیه طراحی شده اند. اینکه بهترین عمل برای برداشتن عینک کدام یک از این روش هاست به نظر و تشخیص جراحتان بستگی دارد.

انواع عمل چشم برای برداشتن عینک

انواع عمل چشم برای برداشتن عینک از اواسط دهه ۸۰ با اختراع لیزر اگزایمر شروع شد. اولین عمل لیزری چشم نیز در سال ۱۹۸۷ انجام شد وکراتکتومی فوتورفرکتیو یا PRK نام داشت.

 اگرچه امروزه روش های جدیدی اختراع شده است اما بسیاری از چشم پزشکان هنوز PRK را برای برخی از بیماران ترجیح می دهند.

بهترین روش برای عمل حذف عینک

عمل لیزیک چشم

در عمل لیزیک (LASIK) چشم، ورقه ای نازک از قرنیه به نام فلپ برداشته می شود و سپس عمل با لیزر انجام می شود. بعد از اتمام عمل دوباره این ورقه نازک در جای خود گذاشته می شود.

  • در این عمل، بهبود دید سریع می باشد.
  • این عمل نیازی به بخیه و بانداژ ندارد.
  • هزینه این کار بسیار کم است.

عمل لازک چشم

عمل لازک چشم بسیار شبیه به عمل لیزیک است با این تفاوت که در این عمل بعد از برداشته شدن لایه اپی تلیوم که روی قرنیه قرار دارد، این لایه دوباره به سر جای خود برگردانده می شود. این عمل برای بیمارانی که دچار خشکی چشم هستند مناسب تر است.

  • تغییرات انجام شده بر روی قرنیه در این عمل قابل برگشت است.
  • خشکی چشم در این روش کمتر است.

عمل PRK

یکی دیگر از روش‌های دیگر حذف عینک عمل PRK است. در عمل پی آر کی لایه بیرونی قرنیه برداشته می‌شود و قبل از تغییر شکل بافت قرنیه با لیزر اگزایمر تخلیه می‌شود. اپیتلیوم خود را تا چند روز پس از جراحی ترمیم می‌کند و مجدد روی سطح قرنیه را می‌پوشاند.

این عمل برای بیمارانی که قرنیه نازک یا گشادی مردمک دارند و یا قبلا پیوند قرنیه انجام داده اند بسیار مناسب است. ورزشکاران و سربازان هم می توانند از این روش استفاده کنند.

جدیدترین روش عمل چشم برای برداشتن عینک

با پیشرفت علم پزشکی روش‌های جدیدی برای جراحی لیزر چشم ابداع شده است برای مثال، فناوری Wavefront اندازه گیری های بسیار دقیقی از قرنیه و عدسی چشم انجام می دهد.  امروزه جراحی چشم بدون بدون تیغ، روش های جایگزین کردن عدسی چشم و جراحی های خاص برای قرنیه نازک طراحی شده‌اند. 

جراحی لیزر چشم تقریباً به طور کامل باعث می شود تا اصلاح دقیق و طولانی مدت بینایی از همیشه ساده تر شود.

نکاتی که باید پیش از جراحی حذف عینک بدانید

۱️⃣اصلاح نادرست چشم

برای اصلاح عیوب انکساری چشم، پزشکان باید بافتی را از چشم خارج کنند تا شکل آن تغییر کند. اگر پزشک خیلی کم برداشت کند، ممکن است باز هم چشمنیاز به اصلاح داشته باشد.

۲️⃣ آستیگماتیسم

اگر بافت به طور یکنواخت از چشم خارج نشود، می تواند باعث آستیگماتیسم در چشم بیمار شود.

۳️⃣ خشکی چشم

جراحی عیوب انکساری می تواند باعث خشکی چشم شود و بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد، با این حال، می توانید با اشک مصنوعی یا قطره های چشمی خشکی آن را کاهش دهید.

۴️⃣ دیدن هاله های نور

بیماران پس از جراحی عیوب انکساری نور یا حلقه های اطراف چراغ را مشاهده می کنند. به عنوان مثال، هنگام رانندگی در شب اغلب به شدت تحت تأثیر تابش چراغ های خیابان و اتومبیل ها قرار می گیرند.

کلام آخر

هنگامی‌که برای برداشتن عینک به بهترین متخصص چشم مراجعه می کنید، در وهله اول روش‌های جراحی با لیزر برای بیمار تجویز می شود اما اگر به هر دلیلی مانند کمبود ضخامت قرنیه امکانجراحی با لیزر نباشد پزشک سایر روش‌های درمانی را جهت رفع عیوب انکساری در نظر می‌گیرد.

عیوب انکساری، رایج‌ترین اختلالات بینایی هستند که باعث دوربینی، نزدیک بینی یا آستیگمات در افراد می‌شود. امروزه روش‌های مختلفی برای انجام لیزر چشم وجود دارد، اما تصیه می کنیم بیماران برای انتخاب بهترین عمل برای برداشتن عینک به جراح چشم پزشک مراجعه کنند، تا پس از بررسی‌های دقیق، انجام آزمایشات ضخامت دقیق قرنیه و میزان انحنا بررسی شود.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...