Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

ترمیم عمل بلفاروپلاستی یا ترمیم جراحی پلک چیست؟

ترمیم عمل بلفاروپلاستی یا ترمیم جراحی پلک زمانی انجام می‌شود که بیمار از نتایج جراحی بلفاروپلاستی خود راضی نباشد. افرادی که به دلایل مختلف افتادگی پلک پیدا کرده‌اند، سعی می‌کنند با انجام جراحی‌هایی مانند بلفاروپلاستی این افتادگی پلک را از بین ببرند.در کنار آن انواع مشکلات پلک مثل چپ بودن پلک و مواردی از این قبیل از بین می‌رود.‌

در برخی از مواقع ممکن است عدم مهارت پزشک در زمینه جراحی بلفاروپلاستی و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه منجر به منفی شدن نتایج این جراحی زیبایی بشود. همچنین در مواقعی بیماران نکات بعد از عمل را به خوبی رعایت نمی‌کنند. شما در این موارد باید سریعا برای ترمیم عمل بلفاروپلاستی اقدام کنید تا پلکتان آسیب نبیند.

اگر قصد دارید جراحی ترمیمی پلک را انجام دهید، لازم است که با مزایا و هزینه‌های آن آشنایی داشته باشید. در مورد تمامی این موارد در ادامه این مقاله صحبت خواهیم کرد.

جراحی-ترمیم-بلفاروپلاستی

چرا بلفاروپلاستی ترمیمی انجام می‌شود؟

ترمیم یا روتوش پلک نوعی جراحی است که برای از بین بردن نتایج منفی بلفاروپلاستی اولیه انجام می‌شود. اگر شما هم جراحی بلفاروپلاستی را انجام داده‌اید اما از نتایج پس از عمل راضی نیستید، باید این جراحی را انجام دهید.‌

البته برای ترمیم جراحی پلک صرفا نباید خود پلک را مورد توجه قرار داد. بهترین جراح بلفاروپلاستی تهران برای این که فرم پلک را بهتر کند، باید به ساختار کلی چهره بیمار توجه داشته باشد. اگر پزشک تنها به پلک توجه کند ممکن است حتی با انجام ترمیم بلفاروپلاستی هم نتایج خوبی حاصل نشوند.

دلایل ترمیم بلفاروپلاستی

بیمارانی که متقاضی ترمیم بلفاروپلاستی هستند، دلایل مختلفی را برای انجام این جراحی در نظر دارند. پزشک شما است که تعیین می‌کند که این جراحی چگونه انجام شود و چه شدتی داشته باشد.

برخی از این دلایل عبارتند از:

✅ممکن است جراحی بلفاروپلاستی اولیه باعث شود که روی چشم اسکار و زخم به وجود بیاید. به دلیل این که در بسیاری از موارد این زخم‌ها و اسکارها پایدار هستند، تصمیم به ترمیم جراحی پلک می‌گیرند.
✅افزایش سن نیز دلیل دیگری برای ترمیم جراحی پلک است. با افزایش سن بازدهی جراحی‌اولیه پلک کاهش می‌یابد و کم کم اثرات آن از بین می‌روند. در نتیجه نیاز است که بلفاروپلاستی ترمیمی انجام گردد.
✅دلیل دیگر برای این جراحی، عدم رضایت بیمار از نتایج بعد از عمل است. نه تنها برای درمان بلکه برای زیبایی هم از بلفاروپلاستی استفاده می‌شود. حال اگر این جراحی زیبایی افراد را به چالش بکشد، قطعا باید ترمیم شود.

قبل-و-بعد-بلفاروپلاستی

روش ترمیم جراحی پلک

برای این که ترمیم بلفاروپلاستی انجام شود، باید مراحل مختلفی طی بشوند. اولین و مهم‌ترین گام این است که نتایج جراحی اولیه پلک مورد بررسی قرار بگیرند.‌ به دلیل این که جراحی بلفاروپلاستی ثانویه کمی چالش بر انگیزتر از جراحی اولیه است، پس پزشک باید دقت زیادی را در انجام این جراحی به خرج بدهد.
شما باید در مرحله بعد نوع حراحی را انتخاب کنید. در کل روند جراحی ترمیمی بلفاروپلاستی بدین صورت است که ابتدا چشم بررسی می‌شود، سپس مشکل آن شناسایی می‌شود، بیمار برای جراحی آماده شده و جراحی ترمیم انجام می‌گیرد. همیشه سعی کنید به دنبال بهترین کلینیک‌ها و باتجربه‌ترین پزشکان برای انجام این جراحی باشید. در این صورت نتایج خوبی را از این جراحی دریافت خواهید کرد.
دکتر وحید بیگی یکی از بهترین جراحان بلفاروپلاستی در تهران می باشد و دارای هزاران نمونه کار موفق بلفاروپلاستی است که در ادامه چند نمونه از جراحی های ایشان را برای شما به نمایش می‌گذاریم.

نمونه کار وحید بیگی
نمونه کار دکتر وحید بیگی

مزایای ترمیم عمل بلفاروپلاستی

ترمیم یا اصلاح پلک مزایای زیادی را به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. با ترمیم بلفاروپلاستی می‌توانید ظاهری جوان‌تر داشته باشید. با افزایش سن پوست اطراف چشم حالت پیری پیدا می‌کند و زیبایی چهره را به چالش می‌کشد. به کمک این جراحی پوست ترمیم شده و زیبایی شما بیشتر می‌شود. این می‌تواند افزایش اعتماد به نفس را نیز به دنبال داشته باشد.
  2. ماندگار کردن نتایج بلفاروپلاستی از دیگر مزایایی است که ترمیم جراحی پلک به همراه دارد. این جراحی اگرچه خود می‌تواند نتایجی طولانی مدت را برای چشم به همراه داشته باشد اما جراحی ثانویه پلک می‌تواند در تثبیت این نتایج نقش گسترده‌ای را ایفا کند.
  3. افرادی که جراحی‌های ترمیمی را انجام می‌دهند، بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند از نتایج مثبت آن بهره ببرند. پس از سپری شدن این مدت شما مجددا باید جراحی پلک را انجام دهید تا ظاهر چشم شما آسیبی نبیند و عملکرد آن مختل نشود.
  4. برای برطرف کردن اختلالات بینایی هم این روش روش مناسبی است. ‌افتادگی پلک بعد از جراحی اولیه پلک می‌تواند اختلالات بینایی را به همراه داشته باشد. حتی در مواقعی میدان دید افراد مسدود می‌شود و دیدن اجسام سخت می‌شود. پس باید ترمیم بلفاروپلاستی انجام گیرد تا بینایی یک فرد بهبود پیدا کند.
  5. مزیت دیگر این روش از بین بردن گای زخم‌ها است. زخم و اسکار در چهره می‌تواند نقش زیادی در افت زیبایی آن ایفا کند. حال آن که با انجام بلفاروپلاستی ثانویه این زخم‌ها به میزان حداقل خود می‌رسند.

هزینه ترمیم بلفاروپلاستی

ممکن است شما هم به جراحی‌های ثانویه پلک نیاز داشته باشید. در چنین مواقعی آنچه‌ که بیش از هر چیزی ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد، هزینه‌ این جراحی هستند. هزینه‌های عمل بلفاروپلاستی ترمیمی را به طور ثابت تعیین نمی‌کنند چرا که عوامل متعددی در تعیین این هزینه‌ها نقش دارند.
اولین عامل، آزمایشاتی است که قبل از عمل انجام می‌شوند. شما برای شرکت در جلسات پزشکی قبل از عمل و انجام آزمایشات مربوطه، هزینه‌هایی را صرف کنید.عامل دیگر، نوع روش جراحی است.

اگر روش کار پیچیده‌ای را برای جراحی ترمیمی پلک انتخاب نمایید، مسلما وقت زیادی خواهد برد. پس پزشک دستمزد بیشتری را نیز از شما مطالبه خواهد کرد. برای بستری شدن در کلینیک و برای خرید داروهایی که پس از انجام ترمیم بلفاروپلاستی تجویز شده‌اند نیز باید هزینه کنید.
اگر شما با اطلاعات بالا دست به انتخاب یک کلینیک معتبر و یک پزشک متبحر برای انجام این جراحی بزنید، قطعا جراحی موفقی را پشت سر خواهید گذاشت. در این مواقع هر چقدر هم که هزینه کرده باشید، ارزش دارد.

کلام پایانی

ما در این مطلب در مورد ترمیم عمل بلفاروپلاستی یا ترمیم جراحی پلک با شما صحبت کردیم. چنانچه از نتایج جراحی پلک خود راضی نباشید، اگر جای اسکار روی پلک شما باقی مانده باشد و اگر افزایش سن باعث از بین رفتن نتایج جراحی پلک اولیه شده باشد، باید مجددا پلک خود را جراحی نمایید.

از مزایای بلفاروپلاستی ترمیمی می‌توانیم به افزایش زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس اشاره کنیم. هزینه‌های این روش را با توجه به عوامل مختلف تعیین می‌کنند. بیمه هم در مواقعی ممکن است این هزینه‌ها را تا حدودی پوشش می دهد برای انجام این جراحی‌ه پزشکان از یک روش خاص استفاده می‌کنند و قبل از ترمیم پلک آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. بنابراین با انتخاب پزشکی ماهر همچون دکتر وحید بیگی می‌توانید این جراحی‌ را به خوبی پیش ببرید.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...