Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

تفاوت لیزیک و لازک در چیست؟

تفاوت لیزیک و لازک یکی از دغدغه‌های افرادی است که برای انواع عمل‌های حذف عینک می‌خواهند اقدام کنند. امروزه بسیاری از افراد هستند که از عینک و دردسرهای آن خسته شده‌اند و می‌خواهند آن را برای همیشه از زندگی خود کنار بگذارند. برخی از این افراد قبل از اقدام به عمل نیاز دارند در مورد تفاوت انواع  جراحی‌های درمانی چشم اطلاعاتی کسب کنند. لازم است بدانید هر دوی این عمل‌ها برای رفع عیوب انکساری چشم انجام می‌شوند و در هر دو از یک نوع لیزر استفاده می‌شود. اما تفاوت اصلی که با یکدیگر دارند در آماده سازی قرنیه‌ی چشم  قبل از عمل است. سایر تفاوت‌ها مربوط به شرایط بیمار بعد از عمل خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم در مورد تفاوت لیزیک و لازک صحبت کنیم تا شما را برای جراحی چشم خود آماده‌تر کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت لیزیک و لازک را بدانید!

برای آنکه به تفاوت لیزیک و لازک  به صورت کامل پی ببرید بهتر است در مورد عمل لیزیک آشنایی پیدا کنید و راهنمای جامع عمل لیزیک چشم (LASIK) را بخوانید. اما چگونگی آماده کردن قرنیه برای تاباندن لیزر، به عنوان اصلی‌ترین تفاوت لیزیک و لازک  شناخته می‌شود.  

قبل از شروع بحث اصلی باید بدانید برای اینکه بتوانید باکیفیت‌ترین نتیجه را برای انواع عمل‌های جراحی چشمی دریافت کنید، بهتر است به بهترین متخصص چشم مراجعه کنید.

 انواع تفاوت جراحی‌های لیزیک و لازک

در این بخش به تفصیل در مورد  تفاوت‌های لازک و لیزیک صحبت می‌کنیم. این تفاوت‌ها موارد زیر را شامل می‌شوند:

  1. یکی از مهم‌ترین “تفاوت لیزیک و لازک” در نوع فلپ خواهد بود. فلپ یک لایه نازک از قرنیه است که قبل از شروع جراحی، توسط ابزار در قرنیه ایجاد می‌شود. در لیزیک فلپ از قرنیه برداشته می‌شود و سپس نور لیزر به آن می‌تابد. در لازک فلپ به قرنیه متصل، برش می‌خورد و کنار زده می‌شود. سپس پس از اتمام جراحی به جای خود بازمی‌گردد. برای دریافت خدمات عالی جراحی چشم زیر نظر متخصص به بهترین دکتر عمل لیزیک چشم مراجعه کنید.
  2. دومین تفاوت لیزیک و لازک در طول دوره درمانی بوده که در لیزیک کوتاه‌تر است. در آن روند بهبودی سریع‌تر بوده و بیمار زودتر به بینایی کامل می‌رسد. 
  3. عوارض احتمالی در لیزیک بیشتر است . این به این دلیل است که در این روش لایه‌ای با عمق بیشتری در قرنیه برش داده می‌شود.
  4. آخرین تفاوت لیزیک و لازک مربوط به عوارض آن است. عوارضی مثل خشکی چشم در عمل لازک کمتر خواهد بود. در این عمل به دلیل برش نازک‌تر در آن، عوارض برداشتن قرنیه کاهش پیدا می‌کند.

مشاوره رایگان با بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران

تفاوت لیزیک و لازک در کارایی

تفاوت لیزیک و لازک در کارایی و کاربردشان زمانی مشخص می‌شود که افرادی که به صورت طبیعی دارای قرنیه نازک هستند، نمی‌توانند از  لیزیک استفاده کنند. بنابراین یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های لازک و لیزیک در کاندیداهایی است که می‌توانند بپذیرند.

کلام آخر

 به عنوان نکته‌ی آخر اینکه کدام یک از این دو عمل برای شما مناسب است، حتی با دانستن تفاوت آن‌ها باید توسط پزشک اتفاق بیفتد. بنابراین بهتر است به جای دانستن تفاوت لیزیک و لازک، از طریق پزشکتان متوجه شوید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...