Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در چیست؟

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی به دلیل دو سبک متفاوتی که این دو جراحی با یکدیگر دارند، قابل بحث خواهد بود. در واقع هر دوی این جراحی‌ها برای اهداف زیبایی چشم‌ها انجام می‌شوند، اما دارای تفاوت‌های مهمی هستند و نتایج مختلفی روی زیبایی چشم دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد تفاوت‌های کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی صحبت کنیم. اگر قصد انجام جراحی زیبایی برای چشمان خود را دارید و نمی‌دانید کدامیک را انتخاب کنید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در یک نگاه

اگر بخواهیم “تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی” را در یک نگاه توضیح دهیم، باید گفت فرق اصلی بین این دو در ناحیه‌ای از چشم است که مورد جراحی و برش قرار می‌گیرد.

در جراحی کانتوپلاستی جراح با سفت‌کردن عضلات یا رباط‌های اطراف چشم، افتادگی گوشه خارجی چشم را رفع می‌کند. این شیوه جراحی بیشتر جنبه زیبایی دارد و با استفاده از آن چشم‌ها کشیده و درشت می‌شوند. این جراحی که تحت عنوان عمل چشم گربه‌ای نیز شناخته می‌شود، به گوشه بیرونی چشم تغییر حالت می‌دهد. این در حالی است که در بلفاروپلاستی پزشک با تمرکز بر روی پلک‌ها، افتادگی آن‌ها را برطرف می‌کند. در ادامه این مقاله بیشتر با تفاوت‌های این دو جراحی آشنا خواهیم شد.

اصلی‌ترین تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

اصلی‌ترین تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی قسمتی از چشم است که جراحی بر روی آن انجام می‌شود. در اولی گوشه چشم‌ها در قسمت کانتوس و دومی پلک‌ها هدف اصلی جراحی هستند و پف اطراف چشم، پوست اضافی و چین و چروک در آن رفع می‌گردد.

مهم‌ترین تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی برای بیماران

مهم‌ترین تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی که برای بیماران باید ذکر شود، اهداف آن‌هاست. در جراحی اول نوعی جوانسازی برای چشم اتفاق می‌افتد و پوست اضافی از پلک بالا یا پایین حذف شده و پلک‌ها دیگر حالت افتادگی ندارند، ضمن اینکه چشم حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند. اما در جراحی کانتوپلاستی هیچ نوع بافتی برداشته نمی‌شود. فقط گوشه چشم بالا می‌رود که باعث درشت‌تر شدن و کشیده شدن چشم می‌شود.

در کنار اهداف جراحی تفاوت مهم دیگر کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در مراحل انجام‌شان است. همچنین هزینه‌ای که برای هر روش می‌پردازید یکسان نیست. اگر قصد انجام هر یک از این دو جراحی را دارید، بهتر است به بهترین متخصص چشم در تهران مراجعه کنید.

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در مزایای آن‌ها

اگر بخواهیم تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی را در مزایای این دو روش جراحی بررسی کنیم، لازم است به موارد زیر اشاره کنیم:

در جراحی اول که برای فرم چشم‌ها از مدل گربه‌ای ایده گرفته می‌شود، خط افقی چشم‌ها افزایش و بهبود فرم و تقارن آن‌ها را شاهد هستیم. در این روش چشم‌ها درشت‌تر و شبیه چشم‌های گربه می‌شود که از نظر عموم بسیار جذاب است. انجام این جراحی باعث از بین رفتن ظاهر کوچک، خواب‌آلود، باریک و خسته چشم و در مقابل پدیدار شدن ظاهر هوشیارتر و پرانرژی‌تر خواهد شد.

در مقابل جراحی پلک نیز مزایای خاص خود را دارد. انجام این جراحی افتادگی یا پف‌ پلک را رفع می‌کند و چشمان شما را جوانتر نشان می‌دهد. در برخی از موارد افتادگی پلک‌ها باعث مختل شدن بینایی می‌شود که با برداشتن پوست و چربی اضافی می‌توان این مشکل را رفع کرد

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در ماندگاری هر کدام

نتایج بدست آمده از هر دو جراحی تقریباً دائمی است و نیازی به انجام مجدد جراحی وجود نخواهد داشت. مدت زمان ماندگاری تا حد زیادی به مهارت پزشک وابسته است. هرچه جراح تبحر بیشتری داشته باشد مدت زمان ماندگاری بیشتر است. علاوه بر آن می‌توان گفت رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی تأثیر زیادی در این امر دارد. 

نتیجه‌گیری

در این مقاله تفاوت‌های کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی را بررسی کردیم. هدف از انجام هر دو جراحی داشتن چشمان زیبا است. اما در هر کدام از روش‌ها مناطق مختلف چشم مورد جراحی قرار می‌گیرد. اولی روی قسمت کانتوس یا گوشه چشم و ناحیه اطراف آن تمرکز می‌کند در حالی که دومی به‌عنوان روشی است که روی پلک‌ها تمرکز می‌کند و مشکلات آن مانند افتادگی و پف زیر چشم را رفع می‌کند.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...