Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

۱۰ روش درمان پف پلک بالای چشم در خانه

تعدادی زیادی از اشخاص به دلیل موارد متعددی از جمله ژنتیک، تغییر سبک زندگی، کم خوابی یا زیادخوابیدن دچار پف بالای پلک می شوند که این افراد به دنبال درمان پف پلک بالای چشم هستند. این پف ممکن است در نواحی مختلف چشم همانند ناحیه فوقانی و یا تحتانی صورت بگیرد که این موضوع سبب خسته و بی روح به نظر رسیدن چهره افراد می شود.در موارد اندکی پف پلک می تواند ناشی از آلرژی فصلی و یا غذایی باشد که در این موارد برای درمان پف پلک، فرد بیمار می تواند تنها با یک دوره مصرف داروهای آنتی هیستامین و یا قطره های چشم پف پلک خود را در خانه درمان کند.
در ادامه این مقاله قصد داریم درمان پف پلک بالای چشم در خانه و یا در کیلنیک های زیبایی را برای شما زیباجویان عزیز شرح دهیم.

درمان-پف-پشت-پلک

۴ روش خانگی برای درمان پف پلک

برای هر فردی این اتفاق رخ داده است که صبح پس از بیداری از خواب، با چشم های پف کرده و بسیار خسته روبرو شده باشد اما نگران نباشید زیرا که با انجام چند روش ساده و خانگی که در ادامه شرح خواهیم دادیم میتوانید تا حد زیادی از این ورم را کاهش دهید و چهره شاداب خود را دوباره بازگردانید.

  • درمان پف پلک با چای کیسه ای
  • درمان پف پلک با سفیده تخم مرغ
  • درمان پف پلک با خیار
  • درمان پف پلک با آلوئه ورا

چه افرادی به درمان پف بالای پلک نیاز دارند؟

در صورتی که به هر یک از موارد زیر مبتلا هستید بایستی در اولین فرصت جهت درمان پف پلک خود اقدام نمایید.

این موارد عبارتند از:

  • اگر چهره شما همیشه پس از خواب خسته به نظر می رسد.
  • اگر در طول روز چشم های شما به طور مداوم دارای تورم و پف زیر چشم است.
  • اگر در ناحیه اطراف چشمان خود پوست اضافی دارید.

درمان پف پلک با استفاده از بلفاروپلاستی

نمونه کار بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی پلک بالا دکتر وحید بیگی

امروزه یکی از شایع ترین و محبوب ترین عمل های زیبایی در بین افراد فارغ از هر سن و جنسیتی، عمل سرپایی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی است. این عمل زیبایی به دو نوع دسته عمل جراحی پلک بالا و پلک پایین تقسیم بندی می شود که هر فردی این امکان را دارد تا این عمل را هم به صورت ترکیبی و هم به صورت جداگانه انجام دهد.
جالب است بدانید تعدادی دیگر از افراد هم هستند که جراحی بلفاروپلاستی را همراه با سایر عمل های زیبایی همانند لیفت ابرو یا لیفت صورت انجام می دهند. جهت درمان پف پلک، پزشک معمولاً جراحی بلفاروپلاستی فوقانی را انتخاب می کند.
هدف اصلی انجام این نوع از عمل بلفاروپلاستی، از بین بردن افتادگی و اصلاح پوست اضافی پلک بالا است و همچنین در بسیاری از موارد لازم است قسمت زیادی از بافت چربی بیمار برداشته شود.

درمان پف پشت پلک با بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

در این عمل زیبایی و یا درمانی، جراح جهت برداشتن کامل پف پلک ها، روی قسمت چین پلک برش کوچکی می زند. پس از انجام این برش ها، تمامی کیسه‌های چربی و پوست اضافی نواحی پلک چشم را تخلیه می کند و سپس با استفاده از یک نخ نازک و مخصوص بخیه محل مورد نظری که برش داده شده است را بخیه می زند.

مراقبت های بعد از جراحی پف پلک

لازم است بدانید که این عمل همانند سایر عمل‌های زیبایی نیازمند مراقبت های قبل و بعد از عمل است که یکی از مهم ترین مراقبت های قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی، عدم مصرف الکل و دخانیات است.

  • افراد به این نکته توجه داشته باشند، در صورتی که متقاضی این عمل زیبایی هستند بایستی قبل از عمل جهت چکاب و اطمینان از عدم خشکی چشم، سابقه آلرژی و مصرف دارویی مورد معالجات پزشکی قرار بگیرند.
  • پس از انجام این عمل به مدت دو هفته از مصرف دارو‌های ضد انعقادی و دارو‌های رقیق‌‌کننده خون جداا خودداری کنید.
  • شایان ذکر است که در روز عمل، بایستی از هرگونه استفاده از مواد آرایشی خودداری کنید.
  • تا چند ساعت پس از عمل، جهت کاهش کبودی و تورم پلک میتوانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.


در صورتی که جهت انجام این عمل، زمان زیادی را صرف انتخاب بهترین متخصص چشم کرده باشید و همچنین پس از انجام عمل به دستورات پزشک خود عمل کرده باشید، احتمال اینکه به عوارض مبتلا شوید بسیار ناچیز است اما با این حال هستند افرادی که به علت کم تر هزینه کردن برای این عمل مبتلا به عوارض های جبران ناپذیری همانند مشکل در بسته شدن چشم‌ها، یا کامل بسته‌ نشدن آن‌ها و خشکی و خارش در اطراف چشم ، به جا ماندن جای بخیه ها می شوند.

توصیه های پزشکی برای درمان پف پلک بالای چشم

درادامه قصد داریم تعدادی از توصیه های پزشکی که میتواند تا حد زیادی از پف پلک شما را درمان کند را نام ببریم.
از جمله این توصیه های پزشکی عبارتند از:

  1. به اندازه کافی بخوابید: یکی از موارد مهمی که رعایت آن میتواند تا حد زیادی در جهت درمان پف پلک شما کمک کند، داشتن خواب کافی است. همچنین برای این کار لازم است تا یک روتین خواب خوب برای خود داشته باشید و همیشه به ان پایبند باشید.
  2. در زمان خواب، سر خود را بالاتر از بدنتان نگه دارید:لازم است شب ها در هنگام خواب، چند بالش کوچک را در زیر سر خود قرار دهید زیرا که این کار سبب جلوگیری از تجمع مایعات در ناحیه اطراف چشم می شود.
  3. در صورتی که مبتلا به حساسیت های آلرژیک هستید سریعاً اقدام کنید:عده ای از افراد هستند که در طول سال و یا در فواصل مشخصی مبتلا به آلرژی های خاصی هستند که این موضوع در مواردی میتواند پف چشم را برای این افراد در پی داشته باشد.
  4. برای درمان پف چشم بایستی از داروهای مختلف نظیر قطره های چشمی استفاده کنید.
  5. در طول روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید: یکی از مواردی که میتواند پف چشم را برای شما به همراه داشته باشد کم آبی بدن است. بایستی مطمین باشید که در طول روز به اندزه کافی آب مصرف می کنید.
  6. استفاده از نمک را محدود کنید: توجه داشته باشید در صورتی که میزان مصرف شما بیش از حد مجاز باشد سبب جمع شدن مایع اضافی در بدن شما و در نتیجه منجر به بروز عارضه هایی همانند سکته قلبی، مغزی و پف پلک ها می شود.

کلام آخر

پف چشم معمولاً ناشی از تجمع مایعات که می‌تواند در نتیجه تغذیه نامناسب و کمبود خواب باشد، ایجاد شود. از آنجایی که چشمها آیینه‌ی روح هستند، روح برخی افراد خسته به نظر می‌رسد. خوشبختانه امروزه برای درمان پف چشم ترفندهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توان آنها را در خانه انجام داد. و یا در موارد خاص بلفاروپلاستی می تواند بهترین نتیجه را برای بیمار به ارمغان آورد.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...