Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

عمل پف چشم چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عمل پف چشم، به عنوان یک راهکار پرطرفدار در حوزه جراحی زیبایی و درمانی، بهبود زیبایی ناحیه چشم و کاهش علائم افتادگی پوست اطراف چشم را فراهم می‌کند. این روش، به خصوص در بین خانم‌ها، توجه فراوانی به خود جلب کرده است. با پیشرفت سن، پوست اطراف چشم ممکن است افت کند و خطوط و چین‌هایی ظاهر شود که اعتماد به نفس را تحت تأثیر قرار دهد. ضمن اینکه پف زیاد پشت پلک ممکن است بینایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

“عمل پف چشم” اغلب به عنوان راهی موثر برای مقابله با این مشکلات شناخته می‌شود. در این جراحی، با تنظیم چربی‌ها و بافت‌های اطراف چشم، پوست را جمع و تنظیم می‌کنند. دوره نقاهت سریع این عمل و نتایج قابل توجهی که بهبود ظاهر فرد را دنبال می‌کنند، این راهکار را جذاب و مورد توجه بسیاری از افراد قرار داده است. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا هر آنچه نیاز است را در مورد این جراحی بدانید.

منظور از عمل پف چشم چیست؟

عمل پف چشم نوعی عمل زیبایی پوست در ناحیه چشم‌ها بوده که برای رفع شل‌شدگی پوست و همچنین برای خارج‌کردن چربی اضافی واقع در اطراف پلک انجام می‌شود. عیوب گفته شده علاوه بر مشکلات ظاهری می‌تواند موجب کاهش بینایی در افراد  شود. با جراحی پف چشم این مشکلات به‌راحتی حل‌شدنی بوده و ظاهری شاداب‌تر و از آن مهم‌تر چهره‌ای جوان‌تر برای بیمار فراهم می‌شود.

در عمل پف چشم جراح پوست اضافه و چربی انباشته شده در پلک را به وسیله یک برش بسیار دقیق از پلک زیرین و فوقانی جدا می‌کند. سپس دو طرف پوست‌ها را با نخ‌های باریک و جذبی  به یکدیگر می‌دوزد. با گذشت زمان این نواحی ظاهری سفت به خود گرفته و پس از کاهش ورم، موفقیت عمل پف چشم به طور واضح رویت خواهد شد. در ادامه سعی می‌کنیم به سؤال‌های اساسی در باب عمل پف چشم پاسخ داده و شما را به طور کامل با آن آشنا سازیم.

همان‌طور که می‌دانید عمل پف چشم یک جراحی حساس است که نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. بنابراین، بهتر است این عمل توسط بهترین متخصص چشم تهران انجام شود. بهترین متخصص چشم در تهران با مهارت  بالایی که دارد بهترین نتیجه را برای شما رقم می‌زند. شما می‌توانید برای دریافت نتیجه دلخواه خود به دکتر وحید بیگی، یکی از بهترین متخصصان بیماری‌های چشمی مراجعه فرمایید. با مراجعه به مطب ایشان خواهید توانست با مشاوره دقیق نسبت به عمل اقدام کنید.

عمل پف چشم برای چه افرادی باید انجام شود؟

  • عمل پف چشم به طور معمول برای رده سنی بالای ۳۰ سال پیشنهاد می‌شود. تمامی افرادی که از افتادگی پوست در طرفین پلک های خود رنج می‌برند و از ظاهر خود ناراضی هستند، واجد شرایط استفاده از این تکنیک جراحی هستند. 
  • البته نباید از افراد مسن‌تری که از زاویه دید کافی برخوردار نیستن چشم‌پوشی کرد. آنان نیز می‌توانند همچون سال‌های جوانی محدوده دید کامل را به چشمان خود بازگردانند. با گذشت عمر بعضی‌اوقات سنگینی پلک‌ها به مقدار قابل توجه‌ای افزایش می‌یابد. در نتیجه افراد به‌زحمت می‌توانند چشم‌های خود را باز نگه دارند و محیط را واضح ببینند. در این حالت نیز این عمل می‌تواند کمک‌کننده باشد.

دلیل پف چشم و لزوم عمل پف چشم چیست؟

 با افزایش سن، پوست در امتداد پلک کشیده شده و ماهیچه‌هایی که مسئول بالابردن پلک‌ها هستند را تضعیف می‌کند. البته کشیدگی پوست ممکن است ناشی از آسیب و رنج بیمار‌هایی همچون دیابت، میاستنی گراویس، سندروم هورنر، تومور و تورم‌های پی در پی پلک‌ها ایجاد شود. هنگام بروز این آسیب ها در اولین فرصت باید به پزشک جراح مراجعه و از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. در اغلب موارد افراد بعد از گذشت دوره نقاهت می‌توانند به زندگی روزانه خود ادامه دهند و از زیبایی که نصیب‌شان شده نهایت لذت را ببرند.

در برخی موارد ممکن است بیماران بخواهند همزمان با برداشتن پف پلک، جراحی زیبایی چشمان خود مثل کانتوپلاستی را نیز انجام دهند. در این صورت برای به نتیجه رسیدن هر دو جراحی باید این جراحی را زیر نظر بهترین جراح کانتوپلاستی در تهران انجام دهید.

 عمل پف چشم چه مزایایی دارد؟

  •  ازبین‌بردن پوست زیرین پلک که در برخی مواقع موجب پدیدار شدن سفیدی بیش از حد زیر عنبیه می‌شود.
  •  ازبین‌بردن پوست اضافی در قسمت فوقانی پلک که موجب ازدست‌رفتن یا اختلال در دید می‌شود.
  •  بازیابی جوانی با حذف پوست اضافه یا کش آمده
  • بازیابی ظرافت جوانی با حذف و خارج‌کردن چربی‌های بیش از حد در زیر پوست پلک‌ها
  • اصلاح افتادگی پلک‌ها: بعضی اوقات پف چشم ها می‌توانند باعث افتادگی در پلک ها شوند. عمل پف چشم باعث می‌شود این مشکل رفع شده و پلک‌ها به حالت طبیعی خود بازگردند.
  • کاهش پف زیر چشم: همانطور که از اسم این نوع عمل پیداست یکی از اصلی ترین مزایای آن کاهش پف و کیسه های زیر چشم است. پف زیر چشم موجب ظاهری خسته و پیر در چهره افراد می‌شود. 
  • افزایش اعتماد به نفس: عمل چشم می‌تواند اعتماد به نفس افراد را  افزایش دهد.
  • از بین بردن چروک پوستی: این عمل با کشیدن پوست و حذف قسمت‌های زائد تمامی چروک های پوستی چشم را برطرف می‌کند.
دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...