Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی چند سال است؟

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی از سوالات مشترک همه افرادی است که به جراحی پلک نیاز دارند. در برخی از افراد ممکن است عوامل مختلف سبب کاهش ماندگاری عمل پلک شود. چنانچه شما از توصیه‌های مراقبتی و نکات مهم مراقبت بعد از عمل مطلع باشید، قطعا قادر خواهید بود که مدت ماندگاری بلفاروپلاستی را افزایش دهید. در ادامه در این باره صحبت خواهیم کرد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا عوامل موثر بر ماندگاری جراحی زیبایی پلک را بدانید.

مدت ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

عمل جراحی بلفاروپلاستی جزو آن دسته از عمل‌های جراحی است که نتایج آن ماندگار خواهند بود. امروزه پزشکان “ماندگاری عمل جراحی بلفاروپلاستی” را بین ۵ الی ۹ سال تخمین می‌زنند. این عمل اگر به درستی و توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران انجام شود و با توجه به نکات مهم صورت بگیرد، قطعا تا ۹ سال یا بیشتر نتایج ماندگاری خواهد داشت. 

عوامل موثر بر ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی

میزان تخصص پزشک

از دیگر عوامل ماندگاری عمل جراحی بلفاروپلاستی، تخصص پزشک است. اگر پزشک متخصص نباشد ممکن است عضلات و پوست اضافی بالای چشم را به میزان کافی برندارد و پس از مدتی نتایج عمل حالت دیگری را به خود بگیرند.

عوامل ژنتیکی

ژنتیک نیز می‌تواند بر میزان ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی تاثیرگذار باشد. افتادگی پلک ممکن است در مواردی از والدین به فرزندان انتقال پیدا کند. از سوی دیگر احتمال این که پوست سریعاً ضعیف شود و دچار افتادگی شود برای این دسته از افراد وجود دارد. از این رو باید به این عامل نیز توجه شود.‌

سرعت روند پیری

طبیعی است که هر فردی با یک ضریب خاص رو به پیری رود. اگر سرعت روند پیری بالا باشد، مدت ماندگاری بلفاروپلاستی کاهش خواهد یافت.

رعایت نکات مراقبتی

در جلساتی که پیش از عمل با پزشک برگزار می‌شوند، باید در مورد نکات مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی صحبت بشود. اگر بیمار اطلاع کافی در مورد این نکات نداشته باشد، ممکن است مجدداً به افتادگی پلک دچار شود.

وضعیت سلامت بیمار

عامل دیگری که ممکن است در مدت زمان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی اثر بگذارد، سلامت جسمی یک بیمار است. افرادی که به دخانیات و الکل اعتیاد دارند، ممکن است با کاهش میزان موفقیت و ماندگاری عمل مواجه شوند. افرادی که بیماری‌های مختلفی همچون بیماری‌های خون دارند نیز زودتر از سایر افراد با کاهش نتایج بلفاروپلاستی مواجه خواهند شد.

زمان مناسب برای بلفاروپلاستی

چنانچه شما زمان مناسبی را برای انجام این عمل انتخاب نکرده باشید، در مدتی کوتاه با افت نتایج آن مواجه می‌شوید. پس قبل از هر چیزی در مورد بهترین سن بلفاروپلاستی تحقیقات لازم را داشته باشید.

توصیه‌های افزایش مدت ماندگاری بلفاروپلاستی

خوشبختانه امروزه راهکارهایی ایجاد شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید ماندگاری عمل بلفاروپلاستی را افزایش دهید. شما باید مراقب میزان کلاژن و الاستینی بدن خود باشید تا بعد از جراحی به مدت طولانی از مزایا و نتایج آن استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین راهکارها جهت افزایش مدت ماندگاری بلفاروپلاستی در ادامه ذکر شده‌اند:

  • رژیم غذایی خوبی داشته باشید.

اگر رژیم غذایی خوبی را بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی اتخاذ کنید، قطعاً قادر خواهید بود که نتایج آن را ماندگارتر نمایید. در رژیم غذایی شما باید پروتئین و ویتامین c جای داشته باشد. این دو ماده منجر به کلاژن‌سازی در پوست می‌شوند و به حفظ جوانی پوست کاملاً کمک کنند.

  • از ضد آفتاب استفاده نمایید.

ممکن است اشعه‌های فرا بنفش خورشید باعث پیری زودرس پوست شوند و به پوست عمل شده آسیب برسانند. شما باید در هر موقعیتی مراقب پوست خود باشید و اجازه ندهید که اشعه‌های خورشید مستقیماً یا غیر مستقیم شما را اذیت کنند.

  • پزشکی ماهر و متبحر را انتخاب کنید.

اهمیت پزشک ماهر در نتایج این عمل حساس انکار نشدنی است.‌ پزشکانی که تجربه و مهارت زیادی دارند، اغلب نتایجی فوق‌العاده را ایجاد می‌کنند. بدیهی است که این پزشکان نسبت به سایر پزشکانی که به سلامت بیمار توجهی ندارند، بهتر هستند. در ضمن، به کلینیک یا مرکزی که پزشک در آن فعالیت دارد نیز توجه زیادی کنید. چرا که خیلی از مراکز به تجهیزات مدرن پیشرفته مجهز نیستند. حال آن که این تجهیزات در نتایج عمل تقش بسزایی دارند. پس به این موارد توجه کنید.

  • هیدراته بمانید.

آب برای عملکرد طبیعی بدن یک عامل ضروری است و منجر به حفظ کلاژن و الاستین در پوست خواهد شد. تشنگی برای مدت زمان طولانی ممکن است ماندگاری عمل بلفاروپلاستی را با کاهش مواجه کند. پس نباید در مصرف آب تعلل کنید و مایعات در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

خلاصه

در این مطلب در مورد ماندگاری عمل بلفاروپلاستی صحبت کرده‌ایم. این جراحییکی از متداول‌ترین جراحی‌ها برای از بین بردن عیوب بینایی یا عیوب زیبایی پلک است. این جراحی ممکن است بین ۵ تا ۹ سال ماندگاری داشته باشد. چنانچه به نکات مراقبتی قبل و بعد از این عمل توجه داشته باشید، ماندگاری آن افزایش خواهد یافت. عواملی هم وجود دارند که در این زمینه تاثیر می‌گذارند. عواملی همچون سن، سلامت جسمی یک بیمار، مهارت پزشک و … می‌توانند نتایج عمل را دگرگون کنند. شما با انتخاب پزشک ماهر و متبحر قادر خواهید بود که ماندگاری این جراحی را افزایش دهید.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...