Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

هزینه عمل لازک در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه عمل لازک، از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری قبل از عمل برای انتخاب مرکز درمانی و پزشک است. اگر شما که این مقاله را می‌خوانید عینکی هستید، احتمالا برای کارهای روزانه خود بدون عینک دچار مشکل می‌شوید و بعد از یک مدت طولانی تصمیم به حذف عینک گرفته‌اید. خوشبختانه عیوب انکساری چشم با عمل‌های مختلفی مانند لیزیک و لازک قابل برطرف کردن هستند. اگر پزشک عمل لازک را برای شما توصیه کرده است، ممکن است راجع به هزینه جراحی لازک سوال‌های زیادی داشته باشید که در ادامه به توضیحات کامل درباره آنان خواهیم پرداخت.

هزینه عمل لازک چشم

عمل لازک یکی از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان عینک را حذف کرد. این عمل از جراحی‌های عیوب انکساری چشم به حساب می‌آید که با لیزیک متفاوت است. با استفاده از عمل لیزیک می‌توانید عیوبی نظیر نزدیک بینی و آستیگماتیسم را برطرف کنید. با این که این جراحی در کلینیک‌ها بسیار محبوب است، اما خیلی از افراد نگران “هزینه عمل لازک” هستند و به دلیل بالا بودن آن در برخی مراکز از انجام آن خودداری می‌کنند.

با توجه به این که این جراحی برای همه افراد توصیه نمی‌شود، در نتیجه باید برای اقدام آن ابتدا معاینه شوید تا با توجه به فاکتورهای مختلف امکان انجام این عمل برای شما و هزینه عمل لازک چشم تعیین شود. عوامل زیادی بر تعیین هزینه جراحی لازک چشم تاثیر می‌گذارند که هر کدام بسته به شرایط فرد تعیین خواهند شد.

توجه داشته باشید عمل لازک از لیزیک متفاوت است و برای عمل لیزیک باید به بهترین دکتر عمل لیزیک چشم مراجعه کنید.

عوامل موثر بر هزینه عمل لازک چشم

نوع دستگاه‌ها و ابزارهای لازم

هر پزشک یا کلینیک از دستگاه‌های متفاوتی در عمل برداشتن عینک و جراحی استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند دقت‌های مختلفی داشته باشند. اگر در ساخت این دستگاه‌ها بی دقتی شود و از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، ممکن است سلامت چشم‌های بیمار را به خطر اندازند. به همین دلیل، این مورد از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده هزینه جراحی لازک به حساب می‌آید.

میزان مهارت و تخصص پزشک

هر چه پزشکی که برای عمل لازک انتخاب می‌کنید، باتجربه‌تر باشد، نتایج بهتری نیز به دست خواهید آورد. میزان رضایت از عمل‌های قبلی، گزینه خوبی برای بررسی میزان مهارت پزشک است. از طرفی پزشکان باتجربه‌تر، معمولا هزینه بیشتری برای معاینات و خود عمل لازک دریافت می‌کنند. برای یافتن پزشکان باتجربه می‌توانید از اطرافیان خود سوال کنید یا جست‌وجوهای خود را در اینترنت انجام دهید تا بهترین متخصص چشم را پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به دکتر وحید بیگی خواهد بود. ایشان به عنوان یکی از بهترین متخصصان چشم شناخته شده‌اند که با تجربه صدها عمل موفق، رضایت تمام بیماران خود بعد از عمل را دارا هستند.

مکان کلینیک

کلینیک‌هایی که در شهرهای بزرگ‌تر هستند، معمولا هزینه‌ جراحی لازک را بیشتر در نظر می‌گیرند. این امر می‌تواند برای کل روند عمل از جمله معاینات اولیه تا داروهای پس از عمل صدق کند. اما این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که مراکز شهرهای بزرگ استانداردهای بالاتری را رعایت می‌کنند و بیمار می‌تواند خیال آسوده‌تری داشته باشد.

نوع عمل لازک

اگر اطلاعات کاملی از عمل لازک ندارید، باید بدانید که لازک به دو روش فلپ و سطحی انجام می‌شود. معمولا در روشی که به تجهیزات پیشرفته‌تر نیاز باشد، قیمت جراحی لازک بیشتری هم خواهد داشت.

بیشتر بدانید: عمل بلفاروپلاستی چشم چیست؟ چه افرادی باید بلفاروپلاستی انجام دهند؟ برای مشاهده قبل و بعد نمونه کار واقعی جراح بلفاروپلاستی چشم کلیک کنید! بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران چه کسی است؟

عوامل موثر بر هزینه عمل لازک چشم

هزینه عمل لازک چشم با بیمه

این که بتوانید هزینه عمل لازک را با استفاده بیمه پرداخت کنید یا نه بستگی به بیمه موردنظر دارد. معمولا عمل‌های عیوب انکساری چشم در اکثر بیمه‌ها تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. با این حال، برخی از بیمه‌های تکمیلی تا حدی هزینه این عمل‌ها از جمله لازک را تحت پوشش قرار می‌دهند. نمره چشم از شروط اصلی پرداخت بیمه برای هزینه عمل جراحی لازک است.

نقش نمره چشم در پرداخت هزینه عمل لازک توسط بیمه

از جمله شروط بیمه‌ها برای پرداخت هزینه عمل لازک، نمره چشم است. معمولا لازک برای افرادی توصیه می‌شود که نمره چشم بالایی داشته و دارای شرایط آستیگمات باشند. از طرفی شماره هر چشم باید بالای سه باشد تا بیمه بخش یا تمام هزینه‌های عمل لازک چشم را پرداخت کند. اگر نمره چشم شما پایین سه است، احتمالا بیمه هزینه را پرداخت نکند یا پزشک عمل دیگری را برای شما توصیه کند.

تاثیر دوربین یا نزدیک بین بودن چشم در قیمت لازک

معمولا کسانی که چشم‌های ضعیفی دارند، مشکل دوربینی یا نزدیک‌بینی دارند. این افراد سوالات زیادی درباره قیمت عمل لازک با توجه به دوربینی یا نزدیک بینی دارند و می‌خواهند بدانند که این امر آیا تاثیری در تعیین هزینه‌های نهایی دارد یا خیر؟ معمولا آستیگمات و نمره چشم روی عمل لازک تاثیرگذار هستند، اما دوریینی یا نزدیک بینی هیچ تاثیری روی تعیین هزینه عمل جراحی لازک ندارند.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...