Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

هزینه عمل لیزیک چشم در سال ۱۴۰۲

هزینه لیزیک چشم

هزینه عمل لیزیک چشم یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های بیماران برای این عمل درمانی به حساب می‌آید. متاسفانه قیمت بالای لیزیک در سال ۱۴۰۲، اغلب بیماران را از انجام این عمل منصرف می‌کند. قیمت عمل لیزیک چشم در کلینیک‌های مختلف به عوامل متفاوتی بستگی دارد و گاهی هزینه‌های گزارش شده به بیماران تنها برای یک چشم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین شما می‌بایست قبل از عمل لیزیک چشم به این مورد دقت کافی داشته و از بابت هزینه نهایی برای هر دو چشم خود اطمینان حاصل کنید.

در این مقاله در رابطه با “هزینه جراحی لیزیک چشم”، عواملی که بر آن تاثیر می‌گذارد و اینکه آیا بیمه هزینه جراحی لیزیک را پرداخت می‌کند، صحبت خواهیم کرد.

هزینه عمل لیزیک چشم

امروزه عمل‌های مختلف چشم مانند عمل لیزیک، عمل لازک و PRK برای رفع عیوب انکساری چشم از جمله نزدیک‌بینی، دوربینی و یا آستیگماتیسم انجام می‌شود. بسیاری از افرادی که به دلیل ضعف بینایی از عینک و یا لنز طبی استفاده می‌کنند، در صورتی که واجد شرایط باشند، می‌توانند با انجام عمل لیزیک (Lasik surgery) نقص بینایی خود را به طور کامل رفع کرده و استفاده دائمی از عینک را قطع نمایند.

همانطور که اشاره شد در برخی از کلینیک‌ها هزینه‌هایی که در ابتدای ورود بیماران اعلام می‌کنند، برای عمل یک چشم است. به همین خاطر باید از قیمت کامل عمل دو چشم اطلاعات لازم را کسب کنید که این هزینه در برخی از کلینیک‌ها در برگیرنده هزینه‌های عکس‌برداری و آزمایشات پیش از عمل هم خواهد بود. 

هزینه عمل لیزیک چشم همراه با عکس‌های قرنیه و اپتومتری و تونومتری، به همراه کیف دارویی و لنز پانسمان بین ۷,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۵/۰۰۰/۰۰ تومان محاسبه شده است.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از هزینه عمل لیزیک باید در نظر بگیرید، انتخاب بهترین متخصص چشم است که نقش اصلی را نتیجه نهایی بعد از عمل شما ایفا می‌کند. اگر برای این عمل به این پزشک یعنی کسی که به عنوان بهترین دکتر عمل لیزیک چشم شناخته می‌شود، مراجعه کنید، بعد از عمل هرگز عوارضی نخواهید داشت و پشیمان نخواهید شد.

هزینه-جراحی-لیزیک-سال-1402

چه عواملی بر هزینه عمل لیزیک چشم تاثیر می‌گذارد؟

برای تعیین هزینه عمل لیزیک چشم بررسی برخی عوامل اهمیت دارد. در این زمینه کمک هزینه‌های مربوط به بیمه نیز برای پرداخت بخشی از هزینه درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه عمل لیزیک چشم بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. برخی از این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. اولین عاملی که در هزینه عمل لیزیک چشم تاثیر می‌گذارد، انتخاب جراح است. جراح‌ با تجربه هزینه بالاتری برای عمل لیزیک دریافت می‌کند. اگر قصد انجام عمل لیزیک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب پزشک دقت کنید، زیرا انتخاب یک جراح متبحر می‌تواند عوارض جراحی را به حداقل برساند.
  2. دومین عاملی که در قیمت جراحی لیزیک چشم، تاثیر می‌گذارد، داروهای مورد نیاز برای عمل است. مانند قطره ضد التهاب و آنتی بیوتیک و اشک مصنوعی.
  3. سومین عامل مکان جغرافیایی، مطب و کلینیک چشم پزشکی است که در هزینه نهایی تاثیر می‌گذارد.
  4. انجام عمل با روش‌‌ها و تکنولوژی‌های جدیدتر به دلیل دقت و ظرافت بیشتری که دارند، هزینه بالاتری هم در بر خواهد داشت. بنابراین نوع عمل و یا استفاده از دستگاه‌های جدید می‌تواند هزینه عمل را افزایش دهد. این هزینه‌ها برای تامین فناوری و تکنولوژی‌های مورد استفاده در این زمینه نیز پرداخته می‌شوند. 
  5. هزینه آزمایشات نیز از هزینه‌های جاری در عمل لیزیک است. این آزمایشات ریسک عمل لیزیک را تعیین می‌کنند و برای پیشگیری از بروز احتمالی برخی خطرات در حین عمل لازم است.

در برخی مواقع، جراح چشم هزینه‌های جانبی مانند عکس از قرینه را به هزینه جراحی لیزیک اضافه می‌کند. بنابراین برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی لیزیک چشم لازم است با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بدانید: بلفاروپلاستی هم مثل سایر عمل‌های چشم بهتر است برای دریافت بهترین نتایج توسط متخصص چشم انجام شود. قبل از اقدام برای بلفاروپلاستی باید از هزینه عمل بلفاروپلاستی سال ۱۴۰۲ اطلاع پیدا کنید.

آیا بیمه هزینه عمل لیزیک چشم را پرداخت می‌کند؟

اینکه بیمه هزینه عمل لیزیک چشم را پرداخت می‌کند یا خیر بستگی به سقف پوشش قرارداد بیمه درمان شما دارد. علاوه بر سقف پوشش، عواملی مانند درصد فرانشیز و همچنین تعرفه‌های وزارت بهداشت نیز موثر است. در حال حاضر تعرفه وزارت بهداشت برای عمل لیزیک چشم ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای هر چشم است. بنابراین اگر سقف پوشش رفع عیوب انکساری در بیمه تکمیلی برای هر چشم بالای این عدد باشد، میزان پرداختی شرکت بیمه به اندازه تعرفه وزارت بهداشت خواهد بود.

آیا نمره چشم در پرداخت هزینه عمل لیزیک در بیمه تکمیلی مهم است؟

بله، تنها در صورتی هزینه عمل لیزیک چشم توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود که درجه دوربینی یا نزدیک‌بینی هر یک از چشم‌ها به علاوه نصف درجه آستیگمات برابر با ۳ یا بیشتر از آن باشد.

آیا دوربینی یا نزدیک بینی چشم در قیمت لیزیک تاثیر می گذارد؟

هیچ تفاوتی در قیمت عمل لیزیک چشم دوربین یا نزدیک بین وجود ندارد. حتی بالا بودن نمره چشم نیز در قیمت نهایی تغییری ایجاد نمی‌کند.

چرا برخی از کلینیک ها هزینه کمی را برای لیزیک دریافت می کنند؟

ممکن است هزینه‌ای که کلینیک بابت عمل لیزیک چشم از شما دریافت می‌کند، تمام هزینه‌ها را پوشش ندهد و هزینه معاینات، مشاوره اولیه و… را از مراجعه کننده به صورت جداگانه دریافت کند.

همچنین در برخی مراکز از تکنولوژی و دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه استفاده از تکنولوژی جدید این امکان را به جراح می‌دهد تا به صورت دقیق‌تر و با کمترین خطر عمل جراحی را انجام دهد، وجود این فناوری‌ها بر تعرفه نهایی تاثیر دارد. برای مثال ممکن است در این مراکز از لیزیک بدون تیغ یا همان فمتولیزیک جهت درمان استفاده نشود که در این صورت هزینه پایین‌تری برای بیمار در نظر گرفته می‌شود.

هزینه عمل لیزیک چشم آزاد

هزینه عمل لیزیک چشم به صورت آزاد قطعا همیشه بیشتر از هزینه های انجام آن با تعرفه‌های بیمه محاسبه می‌شود. اما این هزینه‌ها در هر کلینیک بسته به شرایط موجود در کلینیک مشخص خواهند شد. برای تعیین هزینه عمل لیزیک چشم آزاد به دولتی یا خصوصی بودن مرکز مورد نظر نیز توجه کنید.

هزینه عمل لیزیک با بیمه تکمیلی

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی شما پس از تکمیل مراحل درمان بر اساس فرانشیز و توافق‌های انجام شده، تقبل و بر اساس سیاست‌هایی که در مراکز بیمه تعیین می‌شوند، پرداخت خواهد شد. سقف پرداخت بسته به نوع شرکت بیمه تکمیلی و مرکز درمانی مورد نظر متفاوت خواهد بود. میزان آسیب دیدگی چشم شما نیز  در میزان تقبل هزینه‌های عمل توسط بیمه تکمیلی تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه عمل لیزیک در تهران

هزینه عمل لیزیک چشم در شهر تهران با در نظر گرفتن مصوبه‌های سازمان بهداشت مشخص می‌شود. البته بسیاری از کلینیک‌ها تابع تعرفه‌های قانونی تعیین شده نیستند و قیمت را به دلخواه تغییر می‌دهند. به همین خاطر همواره توصیه می‌شود که از یک مرکز معتبر برای دریافت خدمات درمانی کمک بگیرید.در شهر تهران برخی از کلینیک‌ها تبلیغاتی برای انجام عمل لیزیک با هزینه و قیمت پایین انجام می‌شود که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. به همین خاطر توصیه می کنیم به پایین بودن هزینه عمل لیزیک چشم در این مراکز اعتماد نکرده و خدمات مورد نیاز را با پرداخت هزینه بیشتر در یک مرکز معتبر دریافت کنید. در تهران و شهرهای بزرگ به دلیل رقابت، گاها هزینه ها به صرفه‌تر از شهرهای کوچک خواهد بود.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

4 Responses
  1. سلام
    ۵۵سال سن دارم چشمام ازنظرنزدیک بینی ودوربینی بشدت ضعیف شدندامکان عمل لیزیک وجوددارد

  2. با سلام خدمت آقای دکتر وحید بیگی من حدود شصت و دو سال دارم و سالهاست که عینک میزنم آیا میتوانم عمل لیزیک را انجام دهم و اگر جواب مثبت است هزینه نهایی هر دو چشم چقدر میشود

    1. سلام. جهت اصلاح دید دور و نزدیک می‌بایست کاشت لنز داخل چشمی انجام شود. البته برای همه امکانپذیر نیست و نیاز به معاینه هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...