Search
Close this search box.
دکتر وحید بیگی

علت اصلی کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی را بدانید!

کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی یکی از عوارض این عمل زیبایی ناحیه چشم است. بلفاروپلاستی هم مانند سایر عمل‌ها ممکن است عوارضی را به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت به همراه خود داشته باشد. آنچه که مهم است ماندگاری یا عدم ماندگاری این عوارض هستند.  خوشبختانه کوچک شدن چشم بعد عمل بلفاروپلاستی یکی از عوارضی است که بعد از گذشت مدتی بهبود می‌یابد و حالت چشم‌ها به صورت طبیعی خود باز می‌گردند.

 در این مطلب قصد داریم علت کوچک شدن چشم بعد از انجام بلفاروپلاستی در بیماران را بررسی کنیم و برای بهبود آن راه حل‌های ممکن را بازگو کنیم. اگر این عمل زیبایی چشم را انجام داه‌اید و یا قصد انجام آن را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

همانطور که احتمالا می‌دانید عمل بلفاروپلاستی برای بزرگتر دیده شدن چشم‌ها انجام می‌شود و هنگامی که بیماران بعد از عمل با چشمان کوچک‌تر مواجه می‌شوند، برایشان خوشایند نخواهد بود. باید بدانید چند دلیل اصلی برای کوچک‌تر به نظر آمدن چشم‌ها بعد از عمل بلفاروپلاستی در نظر گرفته می‌شود. 

  • تورم: ورم به دلیل فشرده کردن بافت‌های اطراف چشم مهم‌ترین دلیل کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی است که ممکن است تا چند ماه مهمان بیمار باشد.
  • پف چشم: پف چشم به عنوان یکی از مواردی است که ممکن است خیلی به نظر نیاید و دیده نشود، اما تاثیر زیادی در کوچک‌تر دیده شدن چشم دارد.
  • تغذیه: دلیل دیگری که ممکن است به عنوان عامل ثانویه در کوچک شدن چشم موثر باشد، استفاده از نمک در رژیم تغذیه است که باعث ایجاد پف و در نتیجه ریزتر شدن چشم می‌شود.
  • اسکار داخلی: اسکارهای داخلی در چشم با ایجاد تورم در کوچک شدن چشم‌ ها نقش دارند.
  • خطای جراحی: در مواردی بسیار بسیار نادر ممکن است به دلیل اشتباه جراح در برداشتن چربی یا پوست اضافی، چشم ها به صورت فرورفته و کوچک‌تر از حالت قبل جراحی می‌شوند به این اتفاق  انوفتالموس گفته می‌شود. در این مواقع ممکن است نیاز باشد ترمیم عمل بلفاروپلاستی برای بیمار انجام شود. ترمیم عمل بلفاروپلاستی تنها زمانی انجام می‌شود که به دلیل عدم مهارت کافی پزشک، بیمار از نتیجه نهایی عمل خود راضی نباشد یا نتیجه عمل مشکلی داشته باشد.

برای جلوگیری از  انوفتالموس بهتر است به بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه کنید. تا از بابت سلامت چشمان خود بعد از عمل اطمینان داشته باشید. بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران پزشکی است که جراح و متخصص چشم باشد تا بتواند از چشمان شما در عمل محافظت کافی داشته باشد.

درمان کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

درمان کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی

برای اینکه بتوانیم راه درمانی برای کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی پیدا کنیم ابتدا باید با مراحلی که چشم بیمار بعد از بلفاروپلاستی پشت سر می‌گذارد، آشنا شویم. در مرحله‌ی اول نقاهت بیمار کبودی‌ها بعد از گذشت دو تا سه هفته به صورت کامل از بین می‌روند. بعد از رفتن کبودی‌ها اما همچنان تورم در چشم‌ها باقی می‌ماند. تورم اولیه و شدید با از بین رفتن کبودی‌ها نیز بهتر خواهند شد، اما برای از میان رفتن کامل تورم از تمام چهره ممکن است حتی تا هشت ماه زمان نیاز باشد. پس برای استفاده از راه های درمانی در طول دوره نقاهت به صبر و حوصله نیاز است. نکات زیر می‌تواند شما را در تسریع روند بهبود و بازگشت اندازه چشم به حالت طبیعی کمک کند:

  1. استفاده از کمپرس سرد و گرم در روزهای ابتدایی دقیقا مطابق با دستور پزشک
  2. ماساژ چشم بعد از طی کردن دوران نقاهت اولیه و بهبود کبودی برای تسریع گردش خون در ناحیه اطراف چشم( در این مورد با پزشک خود مشورت داشته باشید)
  3. مصرف داروها: داروهایی که پزشک شما تجویز می‌کند در بهبود روند درمان تثیر بسزایی دارند، پس حتما طبق دستور آن‌ها را مصرف کنید.
  4. استراحت کافی: استراحت و نگه نداشتن وزن سر، به کاهش کبودی و ورم و بازگشت اندازه طبیعی چشم کمک بسیاری می‌کند.
  5. مراقبت‌ های بعد از بلفاروپلاستی: اگر بیمار بعد از عمل نتواند به درستی مراقبت‌ها را رعایت کند، ممکن است رفع کبودی، تورم و پف بعد از عمل زمان طولانی تری را طی کند و در نتیجه ریز شدن چشم‌ها آزاردهنده شود. پس مراقبت‌ های بعد از بلفاروپلاستی به عنوان یکی از عوامل فرعی باید حتما در نظر گرفته و دستورات پزشک رعایت شود.

کلام آخر

دراین مقاله سعی داشتیم تا شما را با عارضه نادر کوچک شدن چشم بعد بلفاروپلاستی آشنا کنیم. همانطور که خواندید این مشکل در اکثر مواقع طبیعی است و با گذشت دوره نقاهت برطرف می‌شود. 

اگر می‌خواهید از هزینه عمل بلفاروپلاستی آگاهی داشته باشید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را علاوه بر روند جراحی با هزینه‌های مربوط به بلفاروپلاستی چشم آشنا کنیم.

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی

۸ سال تجربه کاری به عنوان چشم پزشک
با رکورد بیش از دو هزار و پانصد جراحی چشمی در سال شامل آب مروارید ،آب سیاه،انحراف ،مجرای اشکی ،بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی ،لیفت اندوسکوپیک پیشانی و شقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...